READKEY in Windows

Ich suche eine M?glichkeit eine Tastaturabfrage in Windows zu programmieren, ohne das mir
gleich ein Textfenster ge?ffnet wird.

I'm looking for a possibilty to programm a READKEY procedure that doesn't open a textwindow.

Re:READKEY in Windows

ross...@rz.uni-greifswald.de writes:
> [...]
> gleich ein Textfenster ge?ffnet wird.

> I'm looking for a possibilty to programm a READKEY procedure that doesn't open a textwindow.

hmmm try this:

procedure ReadKeyWord: Word; assembler;
asm
  xor   ax,ax
  int   16h
end;

Dunno if it works under Windoze but its better in my opinion
to ReadKey cause ReadKey has to be called twice if you press
a function key (F1-F12)

happy coding.......

Other Threads